Świąteczna komunikacja firmy – 6 dobrych praktyk

Nieśmiertelny przebój Wham! rozgościł się już radiu. To wyraźny znak, że Święta tuż, tuż. Jest to kontekst warty wykorzystania w komunikacji Twojej firmy zarówno skierowanej do Klientów jak i partnerów biznesowych. Poniżej znajdziesz sześć dobrych pomysłów, które pomogą Ci osiągnąć ten cel.

1.Promocja! Promocja! Promocja! 

W wymiarze komercyjnym – święta to prezenty. Ty jesteś firmą, która chce zarobić. Jest to więc dla Ciebie czas idealny. Niekoniecznie musisz być Świętym Mikołajem i rozdawać towar, ale zniżki i promocje są w tym okresie jak najbardziej na miejscu. Pamiętaj o opublikowaniu odpowiednich informacji w kanałach Twojej komunikacji np. na fanpage, stronie internetowej, w firmowym mailingu. Dobrym pomysłem jest też skorzystanie przed Świętami z płatnych form promocji np. Google AdWords albo FacebookAds. Atrakcyjne reklamy, skierowane do odpowiednich osób, zdecydowanie pomogą zwrócić uwagę potencjalnych Klientów na Twoją świąteczną ofertę specjalną.

2. Konkurs

Na przygotowanie dłuższej i bardziej złożonej akcji możesz już nie mieć czasu, ale szybki konkurs na Twoim fanpage ma jak najbardziej rację bytu. Akcja oparta np. o odpowiedzi w komentarzach pod konkursowym postem to dobre rozwiązanie. Pamiętaj, że konkurs musi być zgodny zarówno z regulaminem Facebooka jak i polskim prawem!

3. Świąteczne dekoracje 

Nie chodzi tylko o biurową choineczkę – udekoruj odpowiednio kanały Twojej komunikacji. Świąteczne akcenty mogą pojawić się na Twojej stronie internetowej (np. w nagłówku albo na sliderze), na fanpage (np. odpowiednie zdjęcie w tle, wzór ramki postowej), w szacie graficznej wiadomości mailowych.

4. Content

Zwróć uwagę na materiały, które publikujesz w mediach społecznościwoych i na blogu. Nie zasypuj przekazu firmy tonami śniegu, bałwanków, śnieżynek, choinek i aniołków. To Twoja marka opowiada o Świętach, a nie Święta o marce. Możesz pójść na łatwiznę i katować swoich fanów wspomnianym już „Last Christmas”, ale postaraj się o odrobinę oryginalności. Pomyśl o nowym designie postów, poszukaj ciekawych powiązań pomiędzy Twoją marką, a świątecznymi wartościami.

5. Firmowe świętowanie 

Firmowa wigilia to twarda, polska tradycja. Warto pomyśleć o ciekawej dokumentacji tego wydarzenia. Media społecznościowe (w tym przypadku Facebook, Instagram, Pinterest) to dobre miejsce do publikacji materiałów „zza kulis” pracy. Nie ograniczaj się tylko do zdjęć, pomyśl też np. o krótkich filmikach. Równie ciekawy jak samo świętowanie może też być okres przygotowań do uroczystości, uwzględnij to w swoich komunikacyjnych planach.

6. Życzenia 

Niby sprawa wyświechtana, ale w naszej tradycji bardzo ważna. Wysyłając życzenia pokazujemy nasz szacunek względem adresata, jest to więc dobre narzędzie do wzmacniania relacji zarówno z partnerami biznesowymi jak i Klientami. Treść życzeń publikowanych w kanałach społecznościowych przygotuj przede wszystkim z myślą o Twoich Klientach, doceń fakt, że okazują Ci zaufanie i wybierają Twoje produkty. Najprostsza forma życzeń to oczywiście post ze zdjęciem. Możesz się też pokusić o trochę oryginalności – specjalnie stworzoną na tę okazję grafikę lub nawet filmik. Partnerzy biznesowi powinni otrzymać od Ciebie specjalnie przygotowanego maila albo, jeżeli masz taką możliwość, „staroświecki” list. Niezależnie od formy, którą wybierzesz, postaraj się jak najbardziej spersonalizować wiadomość, pozbaw ją bezosobowego, taśmowego charakteru, który najpewniej zrazi adresata.

Tyle z naszej strony. Mamy nadzieję, że nasze rady pomogą Ci w zaprojektowaniu fajnej, świątecznej komunikacji. Masz inne ciekawe pomysły na wprowadzanie świątecznych wartości do działań komunikacyjnych? Zostaw je w komentarzach, z przyjemnością poczytamy i może zainspirujemy się w przyszłym roku!