Skuteczna kampania w Google AdWords

Pisałem już wcześniej, że Google na pierwszym miejscu stawia użytkowników wyszukiwarki. I doskonale widać to w kampaniach Google AdWords. Aby kampania przyniosła nam wymierne rezultaty, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Zanim zaczniemy jakiekolwiek działania, potrzebne nam będą:

1. Dokładnie sprecyzowana grupa docelowa

To jeden z ważniejszych elementów, który ma decydujący wpływ na powodzenie kampanii. Musimy wiedzieć do kogo kierujemy reklamę, żeby posłużyć się odpowiednimi argumentami. Reklama nie może być skierowana do wszystkich, bo to znacznie obniży jej skuteczność.

2. Cel kampanii w AdWords

Nasza kampania powinna realizować wyznaczone przez nas cele. Musimy dokładnie wiedzieć, czego oczekujemy od reklamy zamieszczonej w Google AdWords. Przykładowe i najczęściej powtarzające się cele:
– zwiększenie ruchu na stronie,
– sprzedaż konkretnego produktu,
– zbieranie adresów e-mailowych,
– pozyskanie numeru telefonu.

Najlepiej, gdy dana kampania AdWords realizuje jeden cel.

3. Analiza konkurencji

Zanim zaczniemy własną kampanię, warto zobaczyć, jak zachowuje się konkurencja na wybrane przez nas frazy i wyrażenia. Wystarczy przeanalizować teksty reklam i strony, na które nas przekierowują, jakie pojawiają się na pierwszej stronie. W ten sposób poznamy techniki, jakie nasi konkurenci używają do promowania swoich usług.

4. Określenie budżetu

Zaplanujmy kwotę, jaką chcemy przeznaczyć na AdWords. Możemy bardzo precyzyjnie określić budżet, ustawiając maksymalną stawkę za kliknięcie i precyzując budżet dzienny. Dzięki temu będziemy mieć pełną kontrolę nad wydatkami.

5. Przygotowanie listy podstawowych słów kluczowych

Wybór słów kluczowych jest bardzo ważny. Oczywiście Google ma narzędzia, które nam pomogą wybrać najbardziej właściwe słowa kluczowe, ale zanim z nich skorzystamy, warto przygotować taką listę samodzielnie. Przygotowując listę słów kluczowych trzeba pamiętać, że najczęściej użytkownik poszukuje w sieci rozwiązania jakiegoś problemu czy potrzeby.

6. Wybór stron docelowych

Link z kampanii AdWords przekieruje internautów na wybraną przez nas stronę. I nie powinna to być strona główna naszej strony firmowej, ale specjalnie przygotowana strona, tzw. landing page, która będzie prezentowała dokładnie to samo, co zostało im zaoferowane w treści reklamy. Główna strona serwisu firmowego, w większości przypadków nie jest takim miejscem.