Maile, które trzeba przeczytać, czyli 6 zasad dobrego newslettera

Typowy mail sprzedażowy czy newsletter – co lepiej wysłać potencjalnym lub stałym klientom? Jeśli liczysz na szybki feedback w postaci wzrostu sprzedaży, newsletter może Cię zawieść. Głównym celem newslettera jest nie tyle napędzenie sprzedaży, co zainteresowanie czytelnika i zachęcenie do przejścia na Twoją stronę. Aby to jednak osiągnąć, potrzebny jest dobrze skomponowany artykuł.

W przeciwieństwie do standardowych maili marketingowych, newsletter nie będzie odbierany przez adresata jako nachalna reklama. Choć na efekty działania newsletterowej strategii trzeba poczekać, warto ją wypróbować. Artykuł, który będzie wysyłany do klientów musi być… świetny, dlatego dobrze zastosować 6 złotych zasad newslettera.

Zasada 1: Wybierz ciekawy temat

light-238110_1920

Niewątpliwie temat artykułu musi być związany z Twoją branżą, jednak pamiętaj o tym, by nie popadać w banał. Poszukaj zagadnienia, które jest interesujące dla Twojego targetu, a jednocześnie trudno znaleźć w internecie artykuły z nim związane. Jeśli będziesz pisać o tym, co oczywiste, artykuł nie zachęci do czytania. Poszukaj inspiracji na forach internetowych – sprawdź czym się interesują Twoi potencjalni klienci, jakich informacji szukają, które strony odwiedzają. Dzięki temu, łatwiej Ci będzie poznać ich preferencje.

 Zasada 2: Stwórz przyciągający tytuł i lead

concept-18290_1920

Co adresat zobaczy w swojej skrzynce mailowej? Pierwsze, co ujrzy, to tytuł i początkowa treść artykułu. Jeśli go to nie zaciekawi, nawet nie zechce otworzyć wiadomości. Właśnie dlatego tak istotny jest tytuł i lead. Ten pierwszy musi być błyskotliwy i wzywający do refleksji. Wprowadzenie powinno sugerować treść artykułu, jednak musi ono pozostawiać pytania otwarte. Warto też zamieścić w leadzie jakieś szokujące dane. Wszelkie zwroty typu: „czy wiesz, że…?” lub „zastanawiałeś się kiedykolwiek…?” – skupią uwagę czytelnika i skłonią go do myślenia.

Zasada 3: Podziel sprytnie tekst

old-newspaper-350376_1920

Lead, stanowiący zajawkę to podstawa, jednak równie ważne jest podzielenie artykułu na kilkuwersowe partie. Każda z nich powinna być poprzedzona śródtytułem, który podobnie jak tytuł musi rzucać się w oczy. Jeśli odbiorca ujrzy długi ciąg tekstu, istnieje niewielka szansa na to, że go przeczyta. Małe sekwencje tekstu są łatwiej przyswajalne, a śródtytuły skupiają uwagę. Skutecznym zabiegiem jest również wypunktowanie, zapisanie cytatów kursywą, wytłuszczenie ważnych fragmentów lub podkreślenie ich kolorem.

Zasada 4: Odeślij do artykułu na stronie

route-66-392753

Jak skutecznie zachęcić czytelnika newslettera, by odwiedził Twoją stronę? Umieść pełną wersję artykułu na swoim wewnętrznym blogu, a do klientów wysyłaj jedynie fragment. Jeśli treść będzie atrakcyjna i zajmująca, odbiorca bez namysłu kliknie w link „czytaj dalej”. A kiedy już będzie w miejscu docelowym, jest spora szansa, że zainteresuje go nie tylko artykuł, ale też oferta Twojej firmy. Tekst możesz odciąć tuż pod leadem, ale możesz też przerwać dopiero w połowie. Wybór zależy od tego, w którym momencie artykuł staje się najbardziej pochłaniający.

Zasada 5: Opublikuj opinie ekspertów

albert-einstein-401484_1280

Jak uczynić artykuł jeszcze bardziej atrakcyjnym? Poprzyj swoje argumenty opiniami ekspertów. Zamieść cytaty, autentyczne dane, nie bój się wykresów i infografik. Bibliografia i podanie źródeł też uczyni tekst wartościowym i godnym uwagi. Najcenniejsze będą opinie ekspertów, które zostały udzielone specjalnie na potrzeby Twojego artykułu. Forma wywiadu też jest bardzo atrakcyjna.

Zasada 6: Zamieść linki do social media

social-media-419944_1280

Jeśli adresatowi spodoba się treść newslettera, może się nim podzielić w mediach społecznościowych. Daj mu taką możliwość poprzez zamieszczenie pod artykułem buttonów do share’owania. Kiedy link do tekstu zostanie udostępniony na Facebooku czy twitterze, zyskasz dodatkową promocję. Social media to przecież doskonałe miejsce, które skupia Twoich potencjalnych klientów.

6 złotych zasad dobrego newslettera to 6 kroków w drodze do celu. Aby jednak osiągnąć sukces na dużą skalę, potrzeba jeszcze kilku niezawodnych mailingowych trików. Jakich – dowiesz się w kolejnych artykułach. Zapraszam do czytania!