Instagramowy Savoir-vivre – 4 praktyczne porady

Poniżej kilka rad, które zapewnią dobry start Twojej firmie na portalu Instagram. Jak w przypadku działań w każdym medium, tak i tutaj cele marketingowo – reklamowe muszą zostać zamknięte w odpowiedniej, zgodnej z mechaniką medium, formie. 

Temat 

Podstawową jednostką komunikacyjną Instagramu jest zdjęcie. Musisz zadać sobie następujące pytania: Co ciekawego i związanego z Twoją firmą możesz pokazać na fotografiach? Produkujesz? Do zdjęć pozować będzie więc produkt. Prowadzisz restaurację? Pokaż co potrafi Twój szef kuchni! Twoją broszką jest turystyka? Nęć zdjęciami ciepłych krajów. Koniecznie dorzuć kilka fotek „zza kulis”. Pokaż ludzi, którzy tworzą firmę, ich miejsce pracy i ważne firmowe wydarzenia.

Kompozycja 

Musisz wznieść się ponad estetykę januszowych foci z wakacji. Postaraj się żeby każda umieszczona przez Ciebie fotografia była jakościowa. Staraj się szukać ciekawych układów kompozycyjnych dla tematów zdjęć, dzięki temu podtrzymasz zainteresowanie kolejnymi publikacjami.

Obróbka 

Filtry to znak firmowy Instagrama. Ich umiejętne używanie to kolejny element zapewniający sukces. Postaw na różnorodność, dopasuj filtr do atmosfery zdjęcia. Rozejrzyj się też za programami do edycji fotografii, pozwolą Ci osiągnąć więcej ciekawych efektów.

Hashtagi

Ich odpowiedni dobór wpływa znacznie na widzialność Twojego zdjęcia. Dlatego ustaleniu, jakich hastahów użyć, musisz poświęcić sporo uwagi, zwłaszcza że nie może przesadzić z ich liczbą. Oprócz kilku, które opisują przedmiot zdjęcia (po polsku i po angielsku) warto dorzucić kilka znaczników pozycjonujących Twoją focię w większych nurtach tematycznych. Nie zapomnij też ukuć własnego hasha, do komunikacji z osobami, które lubią Twoje produkty.

Pomocny w dobieraniu odpowiednich znaczników może być TEN LINK. Znajdziesz tam statystyki dotyczące najpopularniejszych obecnie hastahów.

Instagram ma też swoje wewnętrzne zwyczaje. Każdy dzień przeznaczony jest na inną tematykę zdjęć, której towarzyszą odpowiednie hashtagi. Przykładowe zwyczaje portalu znajdziesz np. w tym artykule. 

Jeżeli masz jeszcze wątpliwości w kwestii inwestycji w ten kanał społcznościowy polecam zeszłotygodniowy wpis z naszego bloga. Rozważamy tam za i przeciw obecności biznesów na Instagramie.