Do czego jeszcze może służyć Internet?

Do kupowania? Tak. Do rozrywki? Tak. Do handlu? Tak. I można wymieniać jeszcze długo. Elektroniczny handel, wszechobecna reklama i serwisy służące szeroko pojętej rozrywce są już obecnie powszechnie wykorzystywane.

Ale Internet ma jeszcze inne, mniej znane oblicze.

Czy wiesz, co ma decydujący wpływ na procesy zakupowe? I od czego tak naprawdę zależy, czy Twój odwiedzający dokona zakupu właśnie na Twojej stronie? Co go tak ostatecznie skłoniło do podjęcia tej decyzji?

Produkt? Oferta? Cena? Gwarancja? Z pewnością. Wszystkie te czynniki mają olbrzymi wpływ, ale nie jedyny. Wyobraź sobie, że masz obok siebie dwa sklepy, które oferują identyczne towary za taką samą cenę. Różnica polega na innym wystroju wnętrza i innym podejściu do klienta.

W jednym z nich siedzi trochę znudzona sprzedawczyni, która zupełnie nie przejmuje się klientami. Sam sklep jest ponury i trudno w nim cokolwiek znaleźć. W drugim zaś Klient prowadzony jest za rękę, gdy tylko przekroczy próg, a na dzień dobry otrzymuje serdeczny uśmiech sprzedawcy i wszelką niezbędną pomoc.

Gdzie będzie większa sprzedaż?

Tak, wiem że to retoryczne pytanie, ale zostało zadane, żeby przypomnieć Ci, że to samo prawo dotyczy również Twojej strony czy sklepu internetowego. W dobie tak olbrzymiej konkurencji Twoja strona musi być dopracowana we wszystkich szczegółach. Musi być przyjazna dla użytkowników a każdy wchodzący musi być obsłużony z najwyższą starannością. Dlatego dbaj o swoich internetowych userów, a wkrótce zostaną Twoimi klientami.

Ułatw im nawigację – zadbaj o to, by szybko odnaleźli interesujące ich zagadnienie.
Pomóż im szybko zorientować się, czym się zajmujesz, jakie oferujesz usługi czy produkty.
Rozmawiaj z nimi – daj im numer telefonu pod który mogą zadzwonić i formularz kontaktowy, który będą mogli wypełnić i zadać Ci pytanie.

Zbuduj mocne relacje

Internet idealnie nadaje się do budowania relacji. A tam gdzie są silne relacje, dużo łatwiej sprzedawać. Twoja strona internetowa to potężne narzędzie sprzedażowe!!! Każdy jej szczegół, taki jak przyjazne menu, prosta, intuicyjna nawigacja, formularz kontaktowy i przekaz słowny budują zaufanie.

A właśnie zaufanie jest podstawą wszelkich transakcji handlowych, zwłaszcza w wirtualnym świecie, gdzie nie ma namacalnych produktów ani sprzedawcy. Czy wiesz, że właśnie brak zaufania jest główną przyczyną, dla której internauci wstrzymują się od dokonywania zakupów on-line oraz przekazywania informacji wrażliwych?

Erkki Liikanen, członek Komisji Europejskiej odpowiedzialny za problematykę społeczeństwa informacyjnego przedstawił rolę zaufania w jednoznaczny sposób: “No trust, no transactions“, co można przetłumaczyć jako brak zaufania, brak transakcji.

A teraz przyjrzyj się swojej stronie i sprawdź, czy wzbudza zaufanie i czy dzięki niej możesz budować ze swoimi klientami dobre, trwałe relacje. Czego serdecznie Ci życzę.

One thought on “Do czego jeszcze może służyć Internet?”

  1. Szczególnie dotyczy to na przykład mechaników samochodowych albo sprzedawców częsci samochodowych, ktorzy – jakby celowo – sami sobie szkodzą i tworzą niezwykle negatywne wrażenie!

Comments are closed.